Akademia z okazji Dnia Edukacji Narodowej

W dniu 12.10.2018r. w auli Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego o godz. 11:30 odbyła się  uroczystość z okazji Dnia Edukacji Narodowej. Tradycyjnie na początku akademii odśpiewano hymn. Następnie prowadzący przywitał zebranych i złożył życzenia oraz podziękowania pracownikom oświaty. Z rąk pana dyrektora Radosława Żyłowskiego oraz przybyłych gości zostały wręczone dyplomy wyróżnionym nauczycielom, wychowawcom i pracownikom administracji.

Miłym akcentem oddającym charakter święta nauczycieli był spektakl teatralny pn. „Pokój nauczycielski w krzywym zwierciadle” oraz utwory muzyczne zaprezentowane przez chłopców przy pomocy wychowawcy pana Michała Baska.  Uroczystość zakończyła się rozdaniem słodkich rogalików z niespodzianką, przygotowanych specjalnie na ten dzień przez naszych wychowanków.

GALERIA

Wioleta Rutkowska

Spływ kajakowy rzeką Redą

Na zakończenie cyklu zajęć kajakowych w sezonie 2018, najaktywniejsi chłopcy wzięli udział w spływie kaszubską rzeką Reda. Mimo niezbyt wartkiego prądu czasami sprawiała jednak kłopoty – nie obyło się nawet bez wywrotki. Szybka pomoc ratunkowa i właściwe zachowanie przy awaryjnym opuszczaniu kajaka pozwoliło dalej kontynuować spływ. Pokonując po drodze jezioro przepływowe, chłopcy zaskoczeni byli, że tu nie pomaga im prąd… Wyprawę zakończyliśmy w miejscowości Orle po przebyciu ok. 9 km. Krótki posiłek i pojechaliśmy do Gdyni obejrzeć m.in. Jacht Polskiej Fundacji Narodowej, który w tym dniu rozpoczął projekt „I love Poland”. Pod koniec września rozpocznie on rejs po świecie promując wizerunek Polski.

Do zobaczenia na wodzie!

MG i GS

Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2018/2019

Wakacyjny czas niestety dobiegł końca. Wychowankowie naszego Ośrodka  rozpoczęli dzisiaj kolejny rok szkolny, który z pewnością dla wielu uczniów i nauczycieli będzie czasem nowych wyzwań, sukcesów i ciężkiej pracy.

Uroczystość rozpoczęła się od  odśpiewania hymnu państwowego, po czym Pan dyrektor Radosław Żyłowski przywitał wszystkich uczniów, a w szczególności tych, którzy dopiero rozpoczynają naukę w naszej szkole oraz specjalnego gościa żołnierza AK, powstańca warszawskiego i byłego więźnia KL Stutthof pana Piotra Łubieńskiego. W swoim przemówieniu Pan dyrektor podkreślił jak ważnymi czynnikami sukcesu jest  rzetelna praca od samego początku. Został również odczytany list Minister Edukacji Narodowej Pani Anny Zalewskiej.

Po uroczystości rozpoczęcia roku szkolnego uczniowie wzięli udział w żywej lekcji historii poprowadzonej przez  Pana Piotra.

Niech nowy rok szkolny przyniesie wszystkim same sukcesy, potwierdzone wysokimi ocenami, a nauka i praca zawsze  będzie źródłem przyjemności i satysfakcji.

Agata Ojrzyńska

Trenujemy.....

W dniu 06 czerwca  gościliśmy w naszej placówce pana Łukasza Żiółkowskiego reprezentującego  Underground MMA Elbląg

Pan Łukasz przeprowadził dla nas trening sztuk walk. Zajęcia były intensywne, wymagały skupienia i dyscypliny. Dziękujemy za trening, wskazówki, rady a przede wszystkim za wiarę w nasze możliwości.

ZDJĘCIA

Dziękujemy bardzo za poświęcony czas:

wychowankowie III grupy wychowawczej i wych. Anna Patyk-Rosiak

Z wizytą w schronisku

W dniu 6 lipca wakacyjna grupa wychowanków odwiedziła Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt "PSI RAJ" w Pasłęku. Wychowankowie  usłyszeli  różne historie podopiecznych- jak trudny był ich los, co przeżyły zanim trafiły do "Psiego Raju". Dowiedzieli się na czym polega praca w schronisku i ile sprawia przyjemności pracownikom i wolontariuszom. Największe wrażenie zrobił na nas koci  zakątek. Maluchy dostały od nas dużą dawkę miłości.

Dziękujemy serdecznie.

wychowankowie i wychowawczyni- Anna Patyk-Rosiak

AKCJA LETNIA I

Wakacje w ośrodku to czas spędzany na innych niż dotychczas zasadach. Jest trochę smutno bo wychowankowie tęsknią za domem i trochę wesoło bo mamy wszyscy  więcej luzu. Wychowawcy starają się zorganizować podopiecznym czas ucząc jednocześnie zasad zachowania w każdym miejscu zgodnie z wartościami jakie nam przyświecają w pracy i w życiu. Okazuje się że wychowankowie uczą się szybko i chętnie.
Tak więc zwiedzanie Muzeum Misyjno Etnograficznego w Pieniężne przyniosło wiele radości ale i poszerzyło wiedzę wychowanków na temat religii i kultur świata. Największe emocje wzbudziły malutkie trzewiki Chinek oraz miecze i sztylety przekazywane z pokolenia na pokolenie w Indonezji czy też Tadż Mahal w Indiach który jest symbolem miłości. Wychowankowie byli zaskoczeni różnorodnością fauny i flory na świecie  których zasuszone i spreparowane  eksponaty można było obserwować i podziwiać.  Afrykańskie wierzenia i maski szamana kryją w sobie tajemnice których Europejczycy nie rozumiemy ale odczuwamy respekt na ich widok.

Pani przewodnik opowiadała nam o trudnościach 3 świata i sytuacji dzieci w Indiach i Afryce. Nasze życie jest w porównaniu z tamtymi realiami błogim zadowoleniem. Zajęcia porządkowe są nieodłączną częścią naszej rzeczywistości. Mieszkamy na terenie Parku Krajobrazowego Wysoczyzny Elbląskiej więc dbamy o nasz teren i nasze otoczenie. Pomagamy także w Nadbrzeżu gdzie możemy popływać kajakami i rowerami wodnymi.

Zajęcia kulinarne lubimy najbardziej. Na zdjęciu Patryk, Kuba i Wiktor przygotowują placki ziemniaczane. W czasie wakacji młodzieży naszej placówki organizujemy wyjazdy na basen w Elblągu gdzie korzystamy z kompleksu basenowego sportowego, strefy relaksu i strefy zabawy. Organizujemy zajęcia relaksacyjne gdyż nic tak nie pomaga na stres i zmęczenie jak kontakt z wodą A bezpieczne korzystanie pod okiem ratowników z kąpieli  wodnej jest najlepszym rozwiązaniem.

Akademia z okazji zakończenia roku szkolnego 2017/2018

Wszyscy na ten dzień czekali i nareszcie nadszedł. Przy tej okazji klasa III gimnazjum postanowiła sobie trochę pożartować ze swoich nauczycieli, chociaż zastrzegli, że „wszelkie podobieństwo do nauczycieli z Kamionka Wielkiego jest czysto przypadkowe”.

Po wystąpieniu dyrektora Radosława Żyłowskiego podsumowano realizowane w naszym ośrodku projekty, wręczono stosowne podziękowania i gratulacje. Swoją pozytywną opinię o naszej placówce wyraziła pani Gabriela Effenberg, przedstawiciel Starostwa Powiatowego. Podczas akademii pan Grzegorz Wolszczak przekazał naszym wychowankom atlas do ćwiczeń, który wzbogaci wyposażenie naszej siłowni. Zebrani mogli również zobaczyć pokaz zdjęć ukazujących działania realizowane w trzecich klasach gimnazjalnych oraz obejrzeć występ zespołu muzycznego, który wszystkich zachwycił.

Na koniec wreszcie wszyscy otrzymali świadectwa i mogli zacząć cieszyć się wyczekanymi wakacjami.

opracowała X.S.

Szlakiem starego Elbląga

W dniu 20 czerwca grupa młodzieży z 4 gr MOW w Kamionku Wielkim uczestniczyła w wycieczce edukacyjno rekreacyjnej do Elbląga w asyście wych. Wojciecha Petryckiego i wych. Magdaleny Kuligowskiej. Wyjazd zorganizowany był dla wolontariuszy uczestników projektu Starszy Brat za zaangażowanie i pracę na rzecz innych A więc dla Jasia Sakowicz, Adama Potoczek, Patryka Welzant, Adama Kicińskiego, Mariusza Grabowskiego oraz Damiana Piechowiak.

Wycieczkę rozpoczęliśmy od rekreacji w Hotelu Elbląg na terenie kompleksu basenowego dzięki uprzejmości Pana Szymona Waga, instruktora ZKS OLIMPIA ELBLĄG. Następnie po spacerze ulicami Starego Miasta wychowankowie poznali legendy Ziemi Elbląskiej. Dużym wyzwaniem było zwiedzenie wieży katedralnej liczącej prawie 400 stopni. Niezwykle piękna panorama miasta Elbląga wynagrodzila nam tę wspinaczkę. Umieściliśmy wpis w Księdze pamiątkowej i udaliśmy się na obiad do pizzerii. Naszą eskapadę zakończyliśmy poczęstunkiem lodowym oraz spotkaniem w strefie kibica na lodowisku MOSiR gdzie byliśmy świadkami przegranej Maroka z Portugalią.

Wszystkim wychowankom życzymy spokojnych, bezpiecznych wakacji i podejmowania rozsądnych decyzji. Oby wszystkie przegrane dotyczyły tylko  oglądanych meczów. Do zobaczenia we wrześniu.
M. Kuligowska

Projekt edukacyjny "Zamek w Malborku"

W dniu 18 czerwca 2018 roku klasa III B z panią Bożeną Szczodrowską uczestniczyła w projekcie edukacyjnym „Zamek w Malborku”.

Podczas zajęć zwiedziliśmy  krzyżacki zamek w Malborku – stolicę państwa zakonnego, wzięliśmy udział w warsztatach edukacyjnych „Jak żyli rycerze w średniowiecznym zamku?” oraz zobaczyliśmy wystawę broni dawnej Persji.

Wracaliśmy pełni wrażeń i nowej wiedzy smile

Bożena Szczodrowska

Podsumowanie projektu „STARSZY BRAT”

W czwartek 14 czerwca 2018 r.  wizyta naszych wychowanków w Szkole Podstawowej nr 6 w Elblągu  była podsumowaniem tegorocznego projektu edukacyjnego "Miejsca znane i nieznane na terenie Parku Krajobrazowego Wysoczyzny Elbląskiej, który realizowany był z klasą 5a. Spotkanie rozpoczęliśmy niezwykle smakowicie, zajadając się przepysznym ciastem, upieczonym przez naszych chłopców. Wspomnieniom i prezentom nie było końca. Korzystając z uroków wiosennej aury przenieśliśmy się w teren, gdzie w niezwykle przyjaznej atmosferze uczestniczyliśmy w warsztatach plastycznych. Wokół szkoły pojawiły się niezwykle oryginalne, foliowe rysunki, wyrażające emocje, które towarzyszyły udziałowi w projekcie.

Bardzo dziękujemy dzieciakom z 5a i życzymy udanych wakacji smile

Do zobaczenia we wrześniu smile